Strona główna
Digital marketing dla początkujących – jak dopasować działania dla firmy odzieżowej?

Digital marketing dla początkujących – jak dopasować działania dla firmy odzieżowej?

27.04.2023

Digital marketing dla początkujących – jak dopasować działania dla firmy odzieżowej?

Marketingiem internetowym nazywa się marketing online, cyfrowy czy e-marketing. Jest to pojęcie, które określa działania marketingowe w Internecie. Masz własną firmę odzieżową? Prowadzisz sklep z ubraniami? Zdecyduj się na promowanie swojej marki w sieci. Popraw wizerunek swojej firmy w Internecie. Sprawdź, co dokładnie obejmuje e-marketing!

Co to jest digital marketing?

Digital marketing to marketing cyfrowy, a więc działania promocyjne, które przeprowadza się w Internecie. Składa się na nie:

  • e-mail marketing,

  • content marketing,

  • social media,

  • wizytówka Google Moja Firma,

  • kampanie Google Ads,

  • pozycjonowanie stron.

Content marketing a branża odzieżowa

Content marketing to marketing treści. Jest strategią marketingową, która opiera się na tworzeniu i rozwijaniu grupy odbiorców. W jego ramach publikuje się i promuje treści na temat mody. Składają się na nie:

  • podcasty,

  • artykuły poradnikowe,

  • filmy wideo,

  • webinary.

Content marketing obejmuje również analizę content gap, audyt, współpracę z blogerami czy influencerami czy ochronę wizerunku Twojej marki.

Digital marketing a media społecznościowe

Jak możemy przeczytać w raporcie „Digital 2022 Poland” DataReportal, aż 27 milionów internautów z Polski korzysta z social media. Co daje prowadzenie profilu społecznościowego? Reklamę biznesu w sieci! Pozwala to na dotarcie do odbiorców i poprawę wizerunku firmy w Internecie. Najczęściej używanymi mediami społecznościowymi są Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok.

Dzięki social media będziesz mógł się dzielić z użytkownikami Internetu i potencjalnymi klientami materiałami wideo czy artykułami. Szybka i wygodna komunikacja z klientami jest możliwa. Sprzedaż ubrań zwiększysz dzięki wiedzy, jak się reklamować. Dzięki digital marketingowi zbudujesz wizerunek eksperta w branży odzieżowej.

Google Moja Firma

Wizerunek w sieci swojej firmy możesz również poprawić dzięki Google Moja Firma. Jest to narzędzie, które umożliwi Ci lokalne promowanie firmy. Dzięki niemu internauci znajdą informacje na mapach Google i w wyszukiwarce.

Google My Business to dobre rozwiązanie dla małych czy dużych firm odzieżowych. W ten sposób internauci będą mogli oceniać Twoją obsługę, a Ty będziesz mógł odpowiadać na oceny. Jest to również prosty dostęp do informacji o Twoim biznesie. Pozwoli to na wygodny kontakt z klientami. Wpłynie także na wizerunek w Internecie. Dzięki temu dotrzesz do statystyk.

Wszystko o Google Ads!

Google Ads, a więc Google Adwords jest systemem reklamowym Google. Wiąże się z wyświetlaniem reklamy tekstowej i produktowej w wyszukiwarce. Obejmuje również reklamy graficzne, a więc banery czy reklamy wideo na YouTube. Jak wygląda konfiguracja reklamy tekstowej? Określa się właściwe dla konkretnej strony internetowej frazy kluczowe. Są to słowa, które najlepiej określają branżę czy tematykę firmy lub strony WWW.

Internauta po wpisaniu frazy kluczowej w wyszukiwarkę zobaczy reklamę Twojej strony internetowej na 4 pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. Rodzaje reklamy w sieci reklamowej Google Ads:

Google Display Network – reklama banerowa pozwala na wyświetlanie reklamy graficznej na stronach internetowych i w aplikacjach,

Google Ads Search – tekstowe reklamy w wyszukiwarce Google,

Google Shopping – prezentacja dzięki kampaniom produktowym danych lub wszystkich artykułów odzieżowych w wyszukiwarce Google.