Strona główna
Jak docierać z usługami budowlano-remontowymi do klientów w sieci?

Jak docierać z usługami budowlano-remontowymi do klientów w sieci?

27.04.2023

Jak docierać z usługami budowlano-remontowymi do klientów w sieci?

Firma budowlano-remontowa wymaga promocji w Internecie jak każde inne przedsiębiorstwo. Dlatego dowiedz się, jak dotrzeć ze swoimi usługami do klientów w sieci. Oto poradnik, jak krok po kroku zdobyć nowych klientów – od firmowej strony WWW przez media społecznościowe po lokalne SEO. Zdobądź wiedzę na temat marketingu internetowego i sposobów promocji!

Firmowa strona internetowa

Promocja firmy w sieci zaczyna się od strony WWW Twojej firmy budowlano-remontowej. Stanowi rodzaj wizytówki online. Musi być profesjonalnie zaprojektowana. Dobrze, aby była dobrze zaaranżowana i szybko się ładowała. Na stronie głównej powinny się znaleźć informacje odnośnie do działania. Dane kontaktowe Twojego biznesu powinny się za to znaleźć w zakładce „Kontakt”. Nagłówki i stopki są równie ważne. Dobrze jest więc systematycznie aktualizować stronę WWW i publikować nowe teksty. Poza tym istotny jest tak zwany branding, a więc logo. Zarówno kolory, jak i czcionki na stronie muszą pasować do Twojej marki. Nie tylko wpływasz na wyczucie estetyki potencjalnego klienta, ale też wyróżniasz się na tle konkurencji. Podobnie powinno być z nazwą domeny. Następne kroki to:

  • hosting,

  • system zarządzania treścią,

  • platforma e-commerce – w tym przypadku produkty takie jak materiały budowlane.

Na Twojej stronie powinny się znaleźć także poprzednie realizacje.

Ciekawy content, czyli blog firmowy

Blog firmowy to skuteczna metoda pozyskania klientów w Internecie. Usługi budowlano-remontowe mają ciekawe zaplecze i umożliwiają tworzenie merytorycznych treści na temat budownictwa i remontów. Dzięki poradnikom czy artykułom eksperckim zbudujesz swój wizerunek w Internecie. Publikuj aktualne treści, które będą wzywać do działania odnośnie do usług. Przyczyni się to do lepszych efektów pozycjonowania. Dobrze, aby publikacje zawierały ciekawe infografiki. W tym celu skorzystaj z pomocy doświadczonych copywriterów. Dobrze, aby publikacje miały odpowiednie tytuły w formie na przykład pytań. Powinny się też opierać na zasadzie E-A-T, a więc specjalizacji, autorytecie i wiarygodności. Nagłówki natomiast powinny być zaznaczone H1, H2 i H3.

Obecność w mediach społecznościowych, a promocja firmy w sieci

Chcesz zacząć promocję w sieci? Poznaj kanały mediów społecznościowych. Są to wszelkie cyfrowe media i środki umożliwiające internautom łączenie się w Internecie, wymianę i dotarcie do treści multimedialnych. Do najpopularniejszych zaliczają się:

  • Facebook,

  • Instagram,

  • Twitter,

  • Pinterest,

  • TikTok,

  • YouTube.

Możesz również pomyśleć o koncie na LinkedIn czy Google Moja Firma. Wszystko jednak zależy od Twojej grupy docelowej.

Wizerunek w sieci a lokalne SEO – docieraj do klientów w pobliżu!

Marketing lokalny to dobra opcja, jeśli chcesz dotrzeć ze swoimi usługami do klientów z Twojego regionu. Lokalne SEO pozwala zwiększyć widoczność oferty tam, gdzie najbardziej chcesz. W tym celu załóż wizytówkę w narzędziu, jakim jest Google Moja Firma. Pozwala ono na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania czy mapach Google. Profil składa się z takich elementów jak:

  • informacje o firmie,

  • zdjęcia,

  • firmy,

  • produkty i usługi.

Głównymi zaletami tej opcji są możliwość oceniania firmy przez internautów i odpowiedania na recencje, dostęp do informacji o firmie i kontakt z klientami, jak również budowanie zaufania i dostęp do statystyk. To ostatnie pozwala na śledzenie działań użytkowników Internetu – w ten sposób dotrzesz do informacji, jak znaleźli Twój biznes w sieci.

Zdobywanie klientów przez Internet – podsumowanie

Promowanie w Internecie nie jest skomplikowane. Aby poprawić wizerunek firmy remontowo-budowlanej, powinieneś:

  • mieć stronę WWW – zoptymalizowaną i responsywną, gdyż jak podaje Gemius, aż 75% internautów używa smartfonów,

  • prowadzić eksperckie treści – na firmowym blogu,

  • promować się w Google Ads czy serwisach społecznościowych,

  • reklamować się – lokalnie dzięki wizytówce w Google Moja Firma,

  • dbać o opinie od tych, którzy kupują Twoje produkty lub usługi.