Strona główna
Co to jest marketing lokalny i jak może pomóc w branży ubezpieczeń i finansów?

Co to jest marketing lokalny i jak może pomóc w branży ubezpieczeń i finansów?

27.04.2023

Co to jest marketing lokalny i jak może pomóc w branży ubezpieczeń i finansów?

Masz firmę ubezpieczeniową? A może zajmujesz się finansami? Zdecyduj się na lokalny marketing! Pozycjonowanie lokalne umożliwia stworzenie marketingowych kampanii, które są dopasowane do potrzeb i pragnień lokalnych grup klientów. Jeśli działasz w danym mieście lub regionie, ta opcja jest najlepsza dla Twojego biznesu.

Co to jest lokalne SEO?

Pozycjonowanie lokalne polega na zdobyciu klienta dzięki wyszukiwarce. Twoja firma ubezpieczeniowo-finansowa działa w danym mieście lub regionie i kilku miejscowościach? A może masz w ofercie więcej usług? Uwzględnij te elementy w strukturze swojej firmowej strony WWW. Jeśli prowadzisz lokalną firmę, wizerunek firmy poprawią:

  • lokalne kanały promocji,

  • strona internetowa i social media,

  • lokalne reklamy.

Podstawą jest strona internetowa z danymi kontaktowym.

Remarketing

Dzięki Facebookowi i Google będziesz mógł dotrzeć z firmą w sieci do internautów. Remarketing to typ kampanii, którą prowadzi się w ramach Google Ads czy Facebook Ads. Powtarza się w nim przekaz reklamowy internautom, którzy odwiedzili Twój serwis. Do tego potrzebne jest zbieranie plików cookies oraz wklejenie pixela z Faceboka na stronie. W związku z tym zapytaj programisty, czy twoja witryna posiada te elementy.

Content marketing a branża finansowo-ubezpieczeniowa

Content marketing, czyli publikacja wysokiej jakości treści na stronach internetowych, pozwoli zwiększyć ruch w Twoim serwisie. Wpłynie to pozytywnie na wizerunek firmy w sieci i zachęci internautów do udostępniania postów. Pozycję w wyszukiwarce pozwolą Ci poprawić artykuły zawierające lokalne słowa kluczowe. W tym celu skorzystaj z usług doświadczonych copywriterów. Na content marketing składają się:

  • posty na blogu,

  • filmy wideo,

  • gościnne artykuły,

  • infografiki,

  • podcasty,

  • case study,

  • treści tworzone przez użytkowników,

  • webinaria,

  • e-booki i audiobooki.

Poza tym istotne są raporty i opracowania, prezentowanie slajdów czy content interaktywny, a więc quizy czy testy.

Strony usług i lokalizacji

Aby dodać strony usług i lokalizacji wystarczy stworzyć landing pages, a więc strony docelowe. W ten sposób dodasz dodatkowe i ukierunkowane treści, następnie wyszukiwane i indeksowane w wyszukiwarkach. W przypadku prowadzenia firmy ubezpieczeniowej w Warszawie możesz stworzyć na swoim serwisie stronę, którą zatytułujesz „Polecana firma ubezpieczeniowa w Warszawie”. Pamiętaj o wezwaniu do działania na stronie WWW.

Konfiguracja wizytówki Google Moja Firma

Lokalne SEO to także wizytówka Google Moja Firma. To narzędzie jest bardzo łatwe do wprowadzenia. W tym celu załóż firmowy profil w Google My Business i zgłoś prawa do starej wizytówki lub utwórz nową.

Opcja ta pozwoli Ci przedstawić internautom niezbędne informacje takie jak:

  • lokalizacja,

  • dojazd,

  • godziny otwarcia,

  • dane kontaktowe.

Wizytówka online zawiera również zdjęcia czy opinie klientów. W ten sposób zapewniasz swojej działalności widoczność na Mapach Google. Co ważne, wizytówka wyświetla się w specjalnym polu wyszukiwarki, której celem są organiczne lokalne wyniki wyszukiwania.

Wizerunek firmy w mediach społecznościowych

Poza wyżej wspomnianymi elementami marketingu lokalnego warto być obecnym ze swoim biznesem w mediach społecznościowych. Jak wynika z raportu „Digital 2022 Poland” DataReportal w Polsce z social media korzysta aż 27 milionów Polaków. Najczęściej są to:

  • Facebook – 88,1%,

  • Instagram – 59,6%,

  • Whatsapp – 49,8%,

  • TikTok – 34,1%,

  • Twitter – 26,2%.

Poza promocją usług w zakresie ubezpieczeń i finansów możesz uczestniczyć w tworzonych w Internecie wydarzeniach. Wiesz już, czym jest marketing lokalny i jak Ci może pomóc. Remarketing, content marketing czy wizytówka w Google Moja Firma to opcje, które warto wprowadzić. Szczególnie jeśli działasz w branży ubezpieczeń i finansów.