Masz firmę ubezpieczeniową? A może zajmujesz się finansami? Zdecyduj się na lokalny marketing! Pozycjonowanie lokalne umożliwia stworzenie marketingowych kampanii, które są dopasowane do potrzeb i pragnień lokalnych grup klientów. Jeśli działasz w danym mieście lub regionie, ta opcja jest najlepsza dla Twojego biznesu.
Co to jest lokalne SEO?
Pozycjonowanie lokalne polega na zdobyciu klienta dzięki wyszukiwarce. Twoja firma ubezpieczeniowo-finansowa działa w danym mieście lub regionie i kilku miejscowościach? A może masz w ofercie więcej usług? Uwzględnij te elementy w strukturze swojej firmowej strony WWW. Jeśli prowadzisz lokalną firmę, wizerunek firmy poprawią:
lokalne kanały promocji,
strona internetowa i social media,
lokalne reklamy.
Podstawą jest strona internetowa z danymi kontaktowym.
Remarketing
Dzięki Facebookowi i Google będziesz mógł dotrzeć z firmą w sieci do internautów. Remarketing to typ kampanii, którą prowadzi się w ramach Google Ads czy Facebook Ads. Powtarza się w nim przekaz reklamowy internautom, którzy odwiedzili Twój serwis. Do tego potrzebne jest zbieranie plików cookies oraz wklejenie pixela z Faceboka na stronie. W związku z tym zapytaj programisty, czy twoja witryna posiada te elementy.
Content marketing a branża finansowo-ubezpieczeniowa
Content marketing, czyli publikacja wysokiej jakości treści na stronach internetowych, pozwoli zwiększyć ruch w Twoim serwisie. Wpłynie to pozytywnie na wizerunek firmy w sieci i zachęci internautów do udostępniania postów. Pozycję w wyszukiwarce pozwolą Ci poprawić artykuły zawierające lokalne słowa kluczowe. W tym celu skorzystaj z usług doświadczonych copywriterów. Na content marketing składają się:
posty na blogu,
filmy wideo,
gościnne artykuły,
infografiki,
podcasty,
case study,
treści tworzone przez użytkowników,
webinaria,
e-booki i audiobooki.
Poza tym istotne są raporty i opracowania, prezentowanie slajdów czy content interaktywny, a więc quizy czy testy.
Strony usług i lokalizacji
Aby dodać strony usług i lokalizacji wystarczy stworzyć landing pages, a więc strony docelowe. W ten sposób dodasz dodatkowe i ukierunkowane treści, następnie wyszukiwane i indeksowane w wyszukiwarkach. W przypadku prowadzenia firmy ubezpieczeniowej w Warszawie możesz stworzyć na swoim serwisie stronę, którą zatytułujesz „Polecana firma ubezpieczeniowa w Warszawie”. Pamiętaj o wezwaniu do działania na stronie WWW.
Konfiguracja wizytówki Google Moja Firma
Lokalne SEO to także wizytówka Google Moja Firma. To narzędzie jest bardzo łatwe do wprowadzenia. W tym celu załóż firmowy profil w Google My Business i zgłoś prawa do starej wizytówki lub utwórz nową.
Opcja ta pozwoli Ci przedstawić internautom niezbędne informacje takie jak:
lokalizacja,
dojazd,
godziny otwarcia,
dane kontaktowe.
Wizytówka online zawiera również zdjęcia czy opinie klientów. W ten sposób zapewniasz swojej działalności widoczność na Mapach Google. Co ważne, wizytówka wyświetla się w specjalnym polu wyszukiwarki, której celem są organiczne lokalne wyniki wyszukiwania.
Wizerunek firmy w mediach społecznościowych
Poza wyżej wspomnianymi elementami marketingu lokalnego warto być obecnym ze swoim biznesem w mediach społecznościowych. Jak wynika z raportu „Digital 2022 Poland” DataReportal w Polsce z social media korzysta aż 27 milionów Polaków. Najczęściej są to:
Facebook – 88,1%,
Instagram – 59,6%,
Whatsapp – 49,8%,
TikTok – 34,1%,
Twitter – 26,2%.
Poza promocją usług w zakresie ubezpieczeń i finansów możesz uczestniczyć w tworzonych w Internecie wydarzeniach. Wiesz już, czym jest marketing lokalny i jak Ci może pomóc. Remarketing, content marketing czy wizytówka w Google Moja Firma to opcje, które warto wprowadzić. Szczególnie jeśli działasz w branży ubezpieczeń i finansów.